کتابخانه شهید منصور اسفندی

پیوندها

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

جشن روز دختر در کتابخانه

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷ ق.ظ


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۲۷
مسئول کتابخانه شهیدمنصور اسفندی

نشست کتابخوان ویژه اعضای کودک و نوجوان

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵ ق.ظ


نشست کتابخوان ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه شهید منصور اسفندی

کتابخانه شهید منصور اسفندی میزبان نشست کتابخوان ویژه کودک و نوجوان شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان : ذاکری مسئول کتابخانه شهید منصور اسفندی از میزبانی نشست کتابخوان ویژه گروه سنی کودک و نوجوان درروزبیست و یکم تیر ماه در این کتابخانه خبر داد.

در این نشست شش نفر به معرفی کتاب های خوانده شده خود پرداختند که خلاصه آنها به شرح ذیل می باشد

کتاب سیب های گاز زده / نوشته: مژگان شیخی / ارائه دهنده:لیلا کمالی

داستان این کتاب درباره پسر نوجوانی به نام یونس است که به همراه دوست خود در باغ سیبی مشغول کار کردن هستند او در خوردن سیبها اسراف می کند. امام رضا (ع) وارد آن باغ می شوند و سیب های نیمه خورده شده را روی زمین می بیندند و ناراحت می شود و سپس به یونس می فرمایند که خداوند اسراف کاران را دوست ندارد .پس باید نعمت های الهی را درست مصرف کنیم و آنها را اسراف نکنیم

کتاب یک درس تازه / نوشته: مژگان شیخی/ ارائه دهنده:سکینه ذاکری

این کتاب که درباره سلیمان یکی از یاران و دوستان امام رضا (ع) است. امام، سلیمان را به خانه خود دعوت می کند در منزل آن حضرت کارگری مشغول به کار است امام وقتی از خدمتکارخود سئوال کرد مزد او را تعیین کردید یا نه و خدمتکار که مزد آن کارگر را مشخص نکرده بود امام ناراحت شدند و فرمودند قبل از انجام هر کاری باید مزد کارگر را باید تعیین کنید تا از شما در موقع دادن دست مزدش راضی باشد

کتاب قرض عبدالله / نوشته: مژگان شیخی / ارائه دهنده: صدیقه ذاکری

عبدالله که به علت بدهی و از پرس آبرو ریزی ناراحت بود و نمی داند چکار کند تصمیم می گیرد به مدینه به پیش امام رضا (ع) برود چون ایشان تنها کسی بودند که به او کمک می کردند وقتی به خانه امام رسید و مشکلش را به امام گفت آن حضرت مقداری پولی را به او داد تا قرض خود را با آن بدهد.

کتاب سبز نگه داشتن زمین / نوشته: محمدرضا هراتی/ ارائه دهنده: فاطمه ذاکری

این کتاب حاوی اطلاعاتی درباره کاشت ، حفاظت از گیاهان،درختکاری ، صرفه جویی در مصرف کاغذ و غیره ... که برای گروه سنی ج نوشته شده است اهمیت سبز بودن زمین ، از کیسه کمتر استفاده کنید، درخت بکارید،ترویج کاشتن گیاهان برخی از سرفصل های این کتاب است که نویسنده با این کتاب راهکاریهای برای کودکان و نوجوانان به منظور حفظ محیط زیست ارائه می دهد.

کتاب خر باسواد /نوشته : احمد عربلو/ ارائه دهنده: زهرا اسفندی

داستان این کتاب درباره مرد فقیر روستایی است که خرش را به عنوان هدیه برای حاکم آورده بود. مرد و الاغش مورد تمسخر حاضران قرار می گیرند یکی از درباریان به شوخی ادعا می کند که می تواند الاغ را ظرف مدت ده روز باسواد کند ولی حاکم این حرف را جدی می گیرد و از او می خواهد که این کار را انجام دهد.

کتاب یک دنیا پروانه / نوشته:امیرحسین فردی/ ارائه توسط: هاجر کمالی

این کتاب اثری کودکانه درباره جنگ است .ستاره در باغچه نشسته مشغول شانه زدن موهای عروسکش می باشد در همین موقع پروانه بزرگ و زیبایی روی یکی از گل های باغچه می نشیند ستاره با او سلام می کند سپس پروانه پرواز می کند و روی سر عروسک می نشیند و موهای سر او را به هم می زند . صدای آژیر قرمز به صدا درمی آید و مادرش ،ستاره وعروسکش  به زیرزمین می برد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۲۵
مسئول کتابخانه شهیدمنصور اسفندی