کتابخانه شهید منصور اسفندی

پیوندها

به همت کتابخانه شهید منصور اسفندی صورت گرفت

برگزاری نشست کتابخوان ، کتابخانه ای در کتابخانه شهید منصور اسفندی

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان: مسئول کتابخانه شهید منصور اسفندی از برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه ای در تاریخ 21 آبان ماه با حضور اعضای دانش آموزان دبستان شهید حسین کهوری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در این کتابخانه خبر داد.

در این نشست شش تن از اعضاء فعال کتابخانه به معرفی کتابهای خوانده شده خود پرداختند که به طور خلاصه به معرفی آنها می پردازیم.

/ کتاب: توله خرس های قاضی// نوشته :احمد عربلو// ارائه دهنده: فاطمه اسفندی/

داستان این کتاب درباره مرد تاجری است که قبل از سفر دو کوزه پر از طلا را برای امانت نزد قاضی شهر می برد و پس از باز گشت از سفر برای گرفتن دو کوزه ای خود که نزد قاضی گذاشته است به پیش او می رود اما قاضی کوزه های که پر از عسل شده به او می دهد و مرد با ناراحتی از خانه قاضی بیرون می آید و در گوشه ی می نشیند.

/کتاب:فرشته های خندان// نوشته: مسلم ناصری// ارائه دهنده:مریم پاری نسب/

این کتاب برگرفته از قصه های زندگی امام حسن(ع) است. مژدگانی ، پاداش، فرشته های خندان،

همسایه ،کسی پشت پرده است قصه های این کتاب را تشکیل می دهد در این اثرنویسنده  قصه های که برای امام حسن و امام حسین(ع) پیش آمده است را با زبانی ساده و کودکانه به نگارش درآورده است مانند داستان پاداش که در آن امام حسن و امام حسین در عوض کمکی که پیر زنی به آنها می کند پاداشی بزرگ به او می دهند.

/کتاب: قصه های پیامبر و فرزندانش // نوشته:نقی سلیمانی// ارائه دهنده: سیده حسنا حسینی/

این کتاب شامل قصه های با عناوین ابراهیم،ابراهیم و اینجا خانه ما است و آتش ،که داستان های مذهبی درباره پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) هستند که در داستان ابراهیم به تولد ابراهیم پسر حضرت محمد (ص) اشاره دارد که بعد از یک سال از دنیا می رود و در هنگام مرگ پسر پیامبر خورشید گرفتی رخ می دهد.

/ کتاب : پاک کنی برای خدا // نوشته :شیوا سلامت// ارائه دهنده: زهرا پرمر /

این اثر از مجموعه قصه های زندگی است که برای گروه سنی "ب" و"ج" به رشته تحریر در آمده است همه عزا دارند، مسلمانان برادرند،بازی جدید،اینجا کسی تشنه نیست،نگهبا ن کوچک ، پاک کنی برای خدا و غیره... عنوان های داستانی این کتاب را تشکیل میدهند که در هر یک از این داستانها نکته های اخلاقی را برای مخاطبان آموزش می دهد مانند داستان همه عزا دارند که رقیه برای شرکت در عزا داری امام حسین(ع) به مادرش در پختن نذر کمک می کند

/کتاب :مار و گنجشک// نوشته : مسلم ناصری//ارائه دهنده: فتانه ذاکری/

این کتاب داستانهای مذهبی از زندگی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را در بردارد در این اثر چندین داستان کوتاه و خواندنی و با زبانی ساده از برخورد رفتار امام رضا(ع) با مردم و کمک به آنها برای کودکان نوشته شده است با این عناوین: سکه های خوشحالی ،یادگاری،سبدسبد گلابی، مار و گنجشک و مرد تنها...

/ کتاب:گنجی پشت دیوار// نوشته: مرتضی دانشمند// ارائه دهنده: فاطمه زهرا پاری نسب/

گنجی پشت دیوار از مجموعه اصول دین شناسی برای کودکان است نویسنده در این کتاب عدل را که یکی از اصول دین شناسی است در قالب داستان های زیبا و با لحنی گیرا برای این گروه سنی معرفی می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۳۰
مسئول کتابخانه شهیدمنصور اسفندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی