کتابخانه شهید منصور اسفندی

پیوندها

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۶ ، ۰۹:۰۴
مسئول کتابخانه شهیدمنصور اسفندی

سی و یکمین نشست کتابخوان سال استان هرمزگان

از مسیح کردستان تا مهارت های زندگی درسیره ی رضوی در نشست کتابخوان

سی و یکمین نشست کتابخوان سال استان هرمزگان و سومین نشست کتابخوان ماه خرداد در ماه مبارک رمضان در کتابخانه شهید منصور اسفندی بندرعباس برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان : مسئول کتابخانه شهید منصور اسفندی از برگزاری نشست کتابخوان ویژه بخش بزرگسال در این کتابخانه خبر داد.

در این نشست کتابهای خرداد ماه و جشنواره رضوی معرفی شد که به مرور اجمالی آنها می پردازیم.

کتاب مسیح کردستان نوشته نصرت الله محمود زاده// ارائه توسط: اسماعیل کرمان فرد

مسیح کردستان کتابی است درباره ناگفته های زندگی شهید محمد بروجردی که به قلم نصرت الله محمود زاده به نگارش درآمده است. داستان این کتاب به حوادث و اتفاقات سیاسی دوران انقلاب اسلامی که در دهه پنجاه رخ داده بر می گردد.شخصیت این کتاب که میرزا نام دارد در خانواده فقیری که پدر خود را از دست داده و با مادر و خواهر و برادران خود در خانه مستاجری زندگی می کنند مادر او برای تامین معاش خانواده مجبور است کار کند میرزا برای کمک به خانواده مدرسه را رها و در یک کارگاه مشغول به کار می شود با این حال او وارد فعالیت های سیاسی و مبارزه با رژیم شاه می شود.

کتاب آواز بلند نوشته علی اصغر عزتی پاک // ارائه توسط: عباس اسفندی

این کتاب در پانزده فصل نوشته شده است نویسنده در این کتاب سعی کرده است روایتی از سال های اول جنگ را در خانواده ی در شهر همدان برای مخاطب به تصویر بکشد حبیب داستان این کتاب برای پیدا کردن دایی خود و کم کردن نگرانی مادر راهی جنگ می شود.

کتاب ماه غریب من نوشته مجید ملا محمدی // ارائه توسط: عباس ذاکری

کتاب ماه غریب من برگرفته از داستانهای زندگی امام رضا (ع) درچهار فصل می باشد. در این کتاب داستانهای کوتاه و زیبا و واقعی با موضوعات مختلفی از زندگی ایشان گرد آوری شده است فصل های این کتاب با نام هایی بهشت مدینه ، هشتمین آسمان، سفر به سرزمین غریت و سرانجام تنهایی است .

کتاب امام رضا(ع) و زندگی : گزارش ها و داستان هایی کوتاه از زندگی و شیوه رفتاری امام رضا (ع) نوشته مهدی غلامعلی // ارائه توسط: حسین پاری نسب

نویسنده این کتاب را در هشت بخش به رشته تحریر در آورده است که هر کدام از این بخش ها دارای فصل های جداگانه از زندگی و شیوه رفتاری امام رضا (ع) می باشد با موضوعاتی امام و خانواده و خویشان، امام و مردم ، امام و حاکمان، امام خوراک و بهداشت، امام و علم وحکمت، امام ومعصومان (ع) ، امام وعبادت، امام دعا و ذکر که نویسنده به بررسی هر کدام از آنها می پردازد.

کتاب بانوی ملکوت نوشته آیت الله علی کریمی جهرمی // ارائه توسط: علی بشیری

این کتاب نگاهی به حیات معنوی کریمه آل محمد حضرت فاطمه معصومه (ع) دارد که توسط بوستان کتاب منتشر شده است که فضایل و کرامات حضرت معصومه (ع) براساس روایات بیان می کند در مقدمه آن شهر قم مزایای آن و مزایای مردم آن را معرفی می کند و در ادامه نویسنده هم به بررسی شخصیت آن بزرگوار و هم دلیل آمدنش را به ایران می پردازد.

کتاب مهارت های زندگی در سیره ی رضوی نوشته محمدرضا شرفی // ارائه توسط: عباس کمالی

این کتاب به داشتن مهارتهای  در زندگی را از سیره ی علمی و عملی امام رضا (ع) بیان می کند که در پنج بخش نوشته شده است بخش اول مفاهیم و کلیات را معرفی می گند بخش دوم به مهارت های زندگی مانند مهارت خودآگاهی ، مهارت حل مسله، مهارت تفکر خلاق و غیره می پردازد. بخس سوم به داشتن مهارت های خانوادگی سفارش می کند مانند مهارت معرفتی و همسرداری  ،بخش چهارم راه های موفقیت در زندگی و بخش پنجم مهارت های فرزند پروری در حیطه ی شناختی و ارتباطی را بررسی می کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۶ ، ۰۹:۰۲
مسئول کتابخانه شهیدمنصور اسفندی